Gál György Ádám, WZ0B1Y

A B csoport a sportkocsi-versenyzésben és -ralisportban használt nagy túrajárművekre (GT) vonatkozó szabályozási rendszer volt, amelyet 1982-ben vezetett be a Nemzetközi Autószövetség (FIA). Bár a sportkocsi-világbajnokság GT osztályába is benevezhetett a C-csoport népszerűbb versenyprototípusai mellett , a B-csoportot általában az 1982-től 1986-ig tartó nemzetközi rally-élethez kötik a populáris kultúrában, amikor a ralisport legmagasabb osztálya volt. beleértve a rali világbajnokságot , regionális és országos bajnokságokat.

more information:


A B csoport előírásai támogatták a valaha épített leggyorsabb, legerősebb és legkifinomultabb rally autókat, és korszakukat általában a rally aranykorszakának nevezik. Azonban egy sor súlyos, némelyik halálos kimenetelű balesetet a gyorsaságuk, valamint a rendezvények tömegének hiánya miatt okolták. Henri Toivonen és segédpilótája, Sergio Cresto halála után az 1986-os Tour de Corse- on , az FIA a következő szezontól eltiltotta a csoportot a WRC-ben való részvételtől, elvetette az S csoport bevezetésére vonatkozó korábbi terveit , és csoportot jelölt ki. A , mint a csúcsformula 2000 köbcentiméteres és 300 lóerős motorral.
A következő években az ex-rali B csoportos autói helyet találtak a ralicross Európa-bajnokságban, mígnem 1993-ban kiestek. 1991-re a sportkocsi-világbajnokság továbblépett a B és C csoportból, a kilencvenes években alakult GT bajnokságok pedig a többit preferálták. osztályok, mint például az új Group GT . Az utolsó autókat 1993-ban homologizálták a B csoportban, bár az FIA egészen 2011-ig rendelkezett a nemzeti bajnokságokról és a hazai versenyekről.

Egyik személyes kedvencem a porsche 911 SC RS


A B csoport a legalább kétüléses nagy túraautókat (GT) kapta, amelyeket 1986-ban sportnagy túraautóként határoztak meg. Ez egyesítette és felváltotta a 3-as és 4-es csoportot , a raliban már használt két nagy túracsoportot, valamint a gyártásból származó különlegeset. a körversenyeken használt 5. csoport építményei . [8] Az 5. csoportot soha nem engedélyezték a Gyártói Világbajnokságban. masodik oldal