Szeretném nektek bemutatni egy japán motorkerékpár gyártó cég egy híres típusát, amely meghódította a világot és elrabolt megannyi szívet is!
Egy olyan típusról beszélünk, amely csak egy újabb átlagos típusnak számított, viszont siker story lett belőle.
Modelltörténet:
1999 – Az első generáció 1999-ben jelent meg Naked és Sport verzióban, a TL 1000 S kisebb, kedvező árú féltestvéreként, s a karbis V2-est egészen 2002-ig gyártották.
2003 – Megjelent a következő, immáron karbi helyett dupla pillangószelepes (SDTV) benzinbefecskendezővel felszerelt változat. A 650-es az SV1000S dizájnját örökölte meg, és ebben a formában gyártották egészen 2012-ig.
Ezalatt több változtatást is eszközöltek, például fekete színű vázat kaptak a 2005-től kijött modellek, illetve 2007-től hengerenként két gyújtógyertya felelt a tisztább üzemért.
Érdekesség, hogy a tengerentúli piacon hamarabb „ráuntak”, ott 2008-tól már nem volt elérhető a modell, s utódjaként az SFV650 Gladiust jelölték ki. Magyarországon napjainkban is kapható, mégpedig hagyományos és café racer stílusú SV650X változatban.
Típus hibák
- Első fokozatot kidobáló váltó
- Gyenge fékrendszer
- Feszültségszabályzó
- Ingadozó töltésű generátor
(További információk)